FAQ
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Zaloguj
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Szukaj
Forum Strona Główna
->
Praca z Energią
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Witajcie!
----------------
Od Moderatora
Witajcie!
Natura
----------------
Na ratunek Ziemi
Ziołolecznictwo
Nasze rośliny
Drzewa
Kamienie
Terapie naturalne
Nasze przeżycia
Miejsca
Survival
Praca z Energią
Sztuka
----------------
Sztuka wizualna
Nasze prace
Literatura
Zakątek Barda
Muzyka
Eisteddfod
Filozofia
----------------
Druidyzm
Wasze Ścieżki
Inne
Mistycyzm
----------------
Symbole
Sny
Medytacje
Historia
----------------
Celtowie
Słowianie
Inne
Dyskusje
----------------
Miodowa Polana- czyli Knajpa ;)
Linkownia
Wydarzenia
Technicznie
----------------
Testowy Zakątek
Archiwum
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Krucza
Wysłany: Śro 21:54, 25 Cze 2008
Temat postu:
Polecam warsztaty "białego śpiewu" - na nich można poczuć co znaczy "moc głosu".
I w ogóle naukę śpiewania tym sposobem, to coś niesamowitego
W zasadzie punkt pierwszy pierwszego postu to właśnie sposób w jaki się zabrać do tego
Tin
Wysłany: Śro 12:14, 25 Cze 2008
Temat postu:
o przepraszam, nie zapominajcie o starej dobrej clarsach! da sie z niej wydobyc dzwieki, ktore delikatnie przestrajaja encefale czuwajacej osoby na theta, nie powodujac jednoczesnie zapadniecia w sen.
Eileen
Wysłany: Wto 19:47, 24 Cze 2008
Temat postu:
co do głosu... hmm.. ogólnie dzwięków... to chciałam powiedzieć że: np. w mantrach różnych krajów, różnych wyznań, albo w intonacji om albo... własnie w celtic reiki wibracje danego słowa mają duże znaczenie:) a czuc je nieraz w całym organizmie.ale z dzwięków szczególna moc mają dzwięki mis tybetańskich, także specjalnie generowana muzyka do synchronizacji półkul mózgowych, a także didgeridoo i bębny przerózne.... a to powodują wszystko wibracje dźwieku,fal dzwiekowe a fala to... nic innego jak forma energii
Bard
Wysłany: Śro 20:42, 13 Lut 2008
Temat postu: Moc głosu ( coś dla śpiewających ;) ) + info o głosach
GŁOSY ŻEŃSKIE
ALT/ KONTRALT
najniższy głos kobiecy, typowy także dla dzieci i kastratów
zwykle obejmuje skalę od g (e) do c2
to głos o ciemnej barwie
odmiany: alt dramatyczny, alt komediowym alt niski
MEZZOSOPRAN
głos kobiecy lokujący się pomiędzy sopranem i altem, częściowo obejmujący oba
zwykle obejmuje skalę od a1 (g) do g2 (a2)
to głos o ciemnej barwie
odmiana: mezzosopran dramatyczny
SOPRAN
najwyższy głos kobiecy, typowy także dla dzieci i kastratów.
zwykle obejmuje skalę od c1 do a2, może sięgać do c3, a nawet h3
ze względu na barwę oraz elementy techniki wokalnej wyróżniamy:
sopran dramatyczny (g-c3)
głos kobiecy o dużej sile brzmienia i wyrazu, nośności a jednocześnie ciemnej barwie
wyższy od altu i mezzosopranu, ale niższy od sopranu lirycznego i koloraturowego
sopran liryczny (c1-c3)
głos żeński posiadający jasną barwą i dużą siłą (wolumenie większy niż sopran koloraturowy),
posiada cechy liryczne; to głos miękki, pełen blasku
sopran koloraturowy (c1-f3)
najwyższy głos kobiecy charakteryzujący się miękkością, lekkością i dużą ruchliwością
to głos o dużej skali c i dużej biegłości (szybko i precyzyjne wykonuje pasaże i ozdobniki)
inne odmiany:sopran młodzieńczo-dramatyczny, sopran ultradramatyczny, sopran komediowy (subretka), sopran charakterystyczny.
GŁOSY MĘSKIE
BAS (hmmm... brzmi znajomo
)
najniższy głos męski
zwykle obejmuje skalę od F (C) do e1
posiada bardzo ciemną barwę i charakteryzuje się dużą nośnością
odmiany:
bas- baryton – posiada skalę zbliżona do barytonu, jednocześnie barwę ciemną, basową
bas śpiewny
bas komiczny
bas głęboki
bas głęboki
bas poważny
ciężki bas komediowy
BARYTON
głos męski mieszczący się w środkowym zakresie skali
zwykle obejmuje skalę od A (G) do g1 (a1)
posiada ciemną barwę i duże możliwości wyrazowe
odmiany:
baryton liryczny
baryton kawalerski
baryton bohaterski
baryton komediowy
baryton charakterystyczny
TENOR
najwyższym głosem męskim osiągalnym rejestrem piersiowym
zwykle obejmuje zakres od c (h) do c2
odmiany:
tenor bohaterski
tenor liryczny
tenor komediowy
tenor charakterystyczny.
Przejdźmy do konkretów:
"Moc głosu"
Głos to jedna z możliwości ukierunkowywania i wzbudzania energii. Nie wszyscy ją wykorzystują, ale techniki głosowe należą z pewnością do najbardziej archaicznych i pierwotnych.
1. Wydobądź głęboki, wibrujący dźwięk z brzucha. Gardło i struny głosowe nie mają grać głównej roli, mają być rozluźnione. Język powinien wibrować od strumienia powietrza i wibracja ta ma się rozprzestrzenić na całe ciało.
Trzeba trochę czasu, żeby to wyćwiczyć, zwłaszcza, gdy nie ma nikogo, kto by to zademonstrował, ale jest to bardzo potężna technika i to, co zostanie “wydobyte” z ciała tym rodzajem głosu jest przesycone energią, aczkolwiek ze względu na dźwięk ma to zastosowania tylko rytualne, a nie do wpływania na rozmówcę podczas zwyczajnych rozmów.
2. Wydobywaj dźwięk z czakr. Tak, jak w niektórych ćwiczeniach wyobrażasz sobie oddychanie czakrą, choć oddychasz fizycznie nosem, przenieś dźwięk wydobywany z gardła na punkt ciała, w którym znajduje się czakra. Śpiewaj czakrą “Om” na odpowiednim dla niej tonie gamy (C dla czakry podstawy i kolejne, coraz wyższe tony gamy dla kolejnych czakr). Ta technika bardzo rozgrzewa, pobudza i energetyzuje czakry.
3. Kieruj świadomie dźwięk mantry lub słowa na zewnętrzny obiekt, starając się mu mentalnie przekazać energię dźwięku. Doskonale na to reagują rośliny, które mogą nawet zakwitnąć o innej niż właściwa porze roku. Energetyzować głosem można też wszelkiego rodzaju amulety.
4. Ćwicz wydobywanie długiego, jednolitego dźwięku na jednym tonie, mocnego i spójnego. Ćwicz to na samogłoskach, a potem na spółgłoskach dających się wymówić w taki sposób - h, l, m, n, s, sz, z itp. Zobacz, jakie wibracje niesie ze sobą każda z liter po jej kilkuminutowym wymawianiu w taki sposób, zapisz odczucia.
5. Rozluźnij gardło, opróżnij umysł i zacznij wydawać z siebie losowe dźwięki w taki sposób, jak gaworzy dziecko. Mów bezsensowne sylaby pozwalając, by wypływały z ciebie same, nie starając się kontrolować ich treści ani jakości estetycznych. Gdy się rozluźnisz i wpadniesz w trans, możliwe, że dźwięki ułożą się w spójną melodię nieznanego języka, w którym będzie można się dosłuchać czegoś na kształt sensownych struktur. Nie kontroluj tego. Ta technika, wykorzystywana przez charyzmatyczne grupy chrześcijańskie pod nazwą “mówienia językami” doskonale pobudza czakrę gardła, potrafi też wyciągnąć na powierzchnię rzeczy skryte w podświadomości. Przeżycia mogą być mocne, więc zapewnij sobie spokojne otoczenie.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Elveron phpBB theme/template by
Ulf Frisk
and
Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin